De voorbereiding 2014-05-07 - Reisverslag uit Zutendaal, België van tmst - WaarBenJij.nu De voorbereiding 2014-05-07 - Reisverslag uit Zutendaal, België van tmst - WaarBenJij.nu

De voorbereiding 2014-05-07

Door: Ton

07 Mei 2014 | België, Zutendaal

Vandaag de start van onze driedaagse hoogtestage. Op dag één rijden we naar Zutendaal, op dag twee rijden we een ronde Zutendaal-Zutendaal, waarbij we langs Maastricht, Valkenburg en vele hellingen daartussen komen.
Het doel was vertrekken om 8.30. We vertrokken bijna op tijd: 8.50. Gelukkig konden we nog wat fietstassen lenen (dankjewel Sophie & Waldo).
Het tempo zat er vanaf het begin goed in, we hadden er zin in. De eerste rust hadden we na 50 km, om 11.15 uur, langs het kanaal Dessel – Schoten. Waar we zo´n 12 kilometer langs zouden blijven rijden. Er stond 100 meter verder een mooie pipowagen:

Ondanks dat de weersverwachting slecht was met veel regen, hadden we nog geen regen gehad.
20 km na onze eerste stop kwamen we rond 13.00 uur in Lommer, waar we wilden lunchen. Omdat al onze spullen op de fiets zaten, wilden we graag buiten zitten, dan konden we de spullen in de gaten houden. Dat hebben we geweten. Toen we goed en wel zaten bij ijs-en lunchroom Bolero begon het te regenen. Vóór ons werd de markt opgebouwd en wij zaten onder het afdak te kijken. Helaas was het afdak niet helemaal dicht, zodat ook wij wat water te verwerken kregen.
Taco nam een tomatensoep en daarna een boerenomelet, Sjoerd wilde alleen een boerenomelet, Marianne en ik een aspergesoep en respectievelijk toast met zalm en een boerenomelet. Het smaakte prima. Terwijl wij aten, kwam het water met bakken uit de lucht vallen. Tegen dat we wilden vertrekken, na ruim 80 minuten lunch, werd het weer droog. We kochten nog een suikerbrood van bakkerij ’t Stoepje uit Spakenburg (!) in Lommel en vertrokken.
De lucht was ver opgeklaard:

Onderweg nog een keer 2 minuten in een bushokje moeten schuilen. Verder gewoon droog, af en toe zelfs zon!
De laatste 14 km wat hellingen gehad en die vielen best tegen.
Rond 17.20 uur waren we in hotel The Oak in Zutendaal. Er stonden 120 km op de teller, met een gemiddelde van 20,1 km/uur.
Speciale complimenten voor Sjoerd, die de gehele dag op kop heeft gereden, soms vergezeld van een van de andere drie.
Bij aankomst leek het of er niemand in het hotel was. We konden uit de koelkast wat drank pakken en van het blad erop wat leo’s (een soort kitkat), uiteraard tegen betaling.
Toen we goed en wel buiten zaten te genieten van de rust, kwam de eigenaresse ons verwelkomen. We kregen twee kamers op de 1e verdieping, kamer 8 voor de jongens en kamer 1 voor ons. Het zijn prima kamers, hoewel de wc bij ons wel erg klein is: je zit met je knieën tegen de deur aan.
Voor het avondeten gaan we naar de plaatselijke Italiaan, waar we heerlijk eten. De jongens natuurlijk een pizza, Marianne eet linguini met zeevruchten en ik een ossenhaas met rodewijnsaus. Dit alles begeleid door water en één glas wijn voor mij en een halve fles wijn voor Marianne.
Eenmaal terug op de kamer gaan we nog een half potje hartenjagen, waarna Marianne en ik moe genoeg zijn om te gaan slapen. De kinderen zullen vast nog wel even tv gekeken hebben.

• 07 Mei 2014 - 23:31

Sophie:

Gaaf hoor! Jullie proeven nu aan de echte tocht. Geniet ervan en ik ben trots op mijn neefjes (oké ze zijn bijna alle twee groter). Succes morgen

Sophie

• 08 Mei 2014 - 20:16

Opa En Oma:

leuk dat alles goed is gegaan .goede reis verder groetjes oma.