2014-07-15 - Reisverslag uit Hondainville, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-15 - Reisverslag uit Hondainville, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-15

15 Juli 2014 | Frankrijk, Hondainville

Saint Quentin - Hondainville
’s Morgens eerst brood gaan halen. Na het ontbijt vlug vertrokken. De planning voor vandaag was het enorme aantal van 126 km, het zouden er uiteindelijk 136 km worden. Eerst op pad om nieuwe trappers voor Sjoerd te halen. Dat was vlak bij het station. Ze werden meteen gratis gemonteerd. Gijs en zijn vader waren al doorgereden, maar die zouden we die dag nog een aantal keer tegen komen.
We begonnen met een stuk langs de rivier, waar het pad niet al te best was. Toen we overgestoken waren naar de andere kant van de rivier werd het pad pas echt slecht.
Grint en modder, gaten en plassen. Toen het pad overging in een graspad, zijn we maar afgeweken van de route om een begaanbare weg te nemen.
In Noyon naar de kerk gereden, helaas was die net dicht. Daar ontmoetten we twee andere Nederlanders die bij ons op de camping stonden. Wel even gebruik kunnen maken van het openbaar toilet.
Het was een dag van veel dalen en nog meer klimmen door een soort niemandsland. We kwamen weinig mensen tegen.
Het was niet zonnig maar wel warm, toch ben ik verbrand op mijn armen.
Via Compiègne reden we naar Clermont en van daaruit naar de camping.
Onderweg bij Mouy werden we nog verblijd met een stijging van ruim 2 kilometer lang.
De camping was een door Brazilianen gerund exemplaar (vader, moeder en een leuke dochter). Het had een groot meer speciaal voor de vissers en verder erg weinig voorzieningen. De afwasplaats was duidelijk al heel lang niet meer gebruikt en te smerig om aan te pakken. We hebben geïmproviseerd met warm water uit de douche en afwassen in de caravan.
Dit was eindelijk een camping met wifi, maar nadat Rick de code in zijn telefoon had gezet, werkte die code niet meer op mijn laptop.
Toevallig weer pasta gegeten.
Vertrokken om 9.10, aankomst 18.35, gereden kilometers 136, bewogen gemiddelde 19,5 km/u.