2014-07-20 - Reisverslag uit Vouvray, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-20 - Reisverslag uit Vouvray, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-20

Door: Ton

20 Juli 2014 | Frankrijk, Vouvray

Na een onrustige nacht vanwege het onweer en de regen, is het vandaag Marianne’s 49ste verjaardag.
Omdat Marianne veel last heeft van haar schouder, de routes moeten worden aangepast en we Tours willen bekijken, besluiten we deze dag niet te fietsen, maar hier te blijven. Het is nog 650 km naar Saint-Jean-Pied-de-Port en dat willen we in 7 dagen doen. Het is inmiddels 11.30 uur, de kinderen zitten spelletjes te doen, Marianne buigt zich over de routes en ik typ de verslagen. Eerlijk gezegd komt deze rustdag qua weer ook wel uit. Regen en zon wisselen elkaar af. Rond 15.00 uur gaan Marianne en ik naar Tours om te lunchen en een stempel te scoren. Ook hoop ik nog wat caches te vinden. Alles lukt, een stempel bij de kathedraal, lunchen bij een klein restaurantje waar die man veel moeite deed voor ons en wat caches.
Ook kwamen we onze Belgische collega’s weer tegen. We hebben een tijdje staan kletsen. Hun fietsen hadden we al zien staan bij de kathedraal.
De kinderen zijn ondertussen naar het zwembad geweest en hebben zich prima vermaakt.
’s Avonds gaan we uit eten bij de lokale Italiaan, pizza’s en pasta van uitstekende kwaliteit.