2014-07-23 - Reisverslag uit Gurat, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-23 - Reisverslag uit Gurat, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-23

Door: Ton

23 Juli 2014 | Frankrijk, Gurat

Van Charroux naar Gurat.
Sjoerd voelt zich nog niet goed genoeg om met ons mee te fietsen, daarom gaan we nog maar een dagje met drie personen.
Het is een zware dag geworden: erg warm en verschrikkelijk veel heuvels. Die naar beneden vielen wel mee, maar die naar boven waren erg.
Als je de ene heuvel opreed, zag je de andere beklimming al liggen.
Onderweg wel een stempel gekregen bij een klein kerkje. Het kerkje was gesloten maar de mairie was er meteen naast en door wat te vragen aan de mensen buiten werd het geregeld. Zelfs mijn Frans heeft (een beetje) voordeel van deze reis.
De uitzichten waren vaak prachtig. Enorme velden met graan, mais of zonnebloemen. Ook hebben we veel roofvogels gezien. Zowel valkjes als buizerds, maar ook een paar grotere vogels.
Onderweg hebben we nog een terrasje bezocht om wat te drinken. Enkele koude drankjes waren meer dan welkom.

Eenmaal op de camping is Marianne meteen aan de was begonnen. Taco en ik zijn het zwembad ingedoken. Even later kwam Marianne ook.
Vanavond gaan we op de camping eten. Het is nu (19.30) tijd voor het aperitief.

Vertrokken om 9.13, aankomst 16.22, gereden kilometers 100, bewogen gemiddelde 19,1 km/u.
Totaal afgelegde afstand: 1104 kilometer, dus bijna op de helft.

• 23 Juli 2014 - 19:39

Iris:

Wauw al bijna op de helft! Knap werk hoor! Idd ook voor rick zoals je in een van de vorige verslagen schreef.
    Geniet ervan. Sjoerd snel opknappen. Veel drinken. Ik zal voor je duimen jongen.

• 23 Juli 2014 - 20:45

Anke:

Knap hoor dat jullie al zover zijn! Ik ben trots op mijn familie!
    Fijn te lezen dat Marianne weer kan fietsen maar jammer dat Sjoerd nu even uitgeschakeld is. Knap maar snel weer op!!
    Geniet van jullie verdere reis, en wij lezen graag mee.
    Liefs
    Anke

• 23 Juli 2014 - 21:38

Marian:

Super! Op de helft alweer. Wij genieten van jullie verslagen en houden bij waar jullie zijn. Toi toi toi voor de 2e helft. Sjoerd beterschap
    Team Pijnenburg veel succes en veel plezier nog xxx

• 24 Juli 2014 - 18:55

Jos Pijnenburg:

Het begint nu echt serieus te worden. 100 km op een dag is gewoon een goede prestatie.
    Vergeet niet te genieten van de weg en de omgeving.
    Je weet het "La camina es la meta".
    Er komt vooral na Roncevalles nog een hele mooie tocht door noor-spanje.
    Geniet ze en veel succes.
    Groetjes Jos

• 26 Juli 2014 - 16:02

Tom En Melanie (Dutch Diggers):

Hoi Ton,

Nou onze vraag heeft zichzelf nu opgelost... Je bent dus onderweg.
    We wensen je een Buon Camino!!! We hopen over een tijd te voet te gaan.
    We volgen jullie verslagen. Cachen, wandelen en de Camino... zoveel verschil is er misschien dan toch niet... Hahahaha

Nou groeten aan iedereen die we nog niet kennen en tot ziens terug in het Brabantse...
    Tom en Melanie