2014-07-29 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-29 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-29

Door: Ton

29 Juli 2014 | Spanje, Pamplona

Een rustdag, nou ja rustdag. Ik mocht samen met Taco op pad om de fietsen te laten repareren en nieuwe onderdelen te bestellen voor de auto: twee dwarsdragers en een fietsendrager.
Gisteren bij Landrover Assistance de gegevens van de dealer bij Pamplona gekregen.
De eerste fietsenmaker had wel spaken, maar niet de juiste maat. Op aangeven van Taco heb ik gevraagd of hij nog een fietsenmaker in de buurt wist, daarop gaf hij een adres. Dat bleek een voltreffer, hij had de spaken en kon de fiets maken en wel binnen één uur. Hierop zijn we naar de Landrover dealer gegaan. Ook daar sprak men geen Engels. Maar met gebaren en voorbeelden was duidelijk wat ik nodig had. Hij kon het voor me bestellen, maar dan moest ik vandaag betalen en was het er morgen. Ik had natuurlijk weinig keuze, dus betaald en dan kan Rick het morgen ophalen.
Nu weer terug naar de camping om de fiets van Taco te halen omdat de versnellingen niet goed meer functioneren. Terug bij de fietsenmaker is het moeilijk om dit duidelijk te maken. Gelukkig is er een jong meisje in de zaak dat Engels spreekt. Zij vertaalt. Ook het maken van deze fiets is geen probleem, waarop wij Sjoerds fiets meenemen en weer naar de camping gaan.
Daarna gaan Marianne en ik naar Pamplona, lunchen en de stad bekijken. We parkeren onder de stierenarena en lopen de stad in. We zien een mooi beeld over het stierenrennen en lopen door tot we een leuk restaurantje vinden waar we een heerlijke paella eten. Daarna gaan we naar de kathedraal, die prachtig is, maar toch eenvoudig lijkt. Ook het stadhuis is mooi. Daarna is het tijd om terug te gaan naar de fietsenmaker, de Decathlon en de supermarkt, om te eindigen op de camping.

Vertrokken om 9.00, aankomst 12.00, gereden autokilometers: geen idee.
Totaal afgelegde afstand: 1564 kilometer, nog te doen: 820 km.