2014-08-04 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu 2014-08-04 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu

2014-08-04

Door: Ton

04 Augustus 2014 | Spanje, Hospital de Órbigo

Van Sahagún naar Hospital de Obirgo
Vandaag was ook een vergelijkbare dag. Een rustige dag, met weinig stijging. Wel veranderde het landschap langzamerhand. Van uitgestrekte velden en een gigantisch vergezicht naar nog steeds uitgestrekte velden omringd door bergen. Omdat we op tijd op de camping waren kon er nog veel gewassen worden (er werd geklaagd over te weinig ondergoed). Onze plek op de camping was erg beperkt. Rick had al opgebeld: als hij de luifel op wilde zetten voor schaduw (die echt nodig was gelet op de temperatuur) kon hij de tent niet op zetten. Uiteindelijk hebben we een klein stukje van de buren ingepikt om de tent op te zetten.
Rond half vijf gingen wij naar Leon. De jongens gingen toen wij weg waren meteen naar het zwembad (op Rick na). Jammer genoeg moesten ze een badmuts op, maar dat viel uiteindelijk ook wel mee omdat ze veel aan het water gingen zitten en dan hoefde hij niet op. Toen ze terug kwamen ging Rick tortilla maken om 19.00 uur. Helaas duurde het wat langer dan gepland, want ze konden pas om half negen gaan eten. Wij hebben ondertussen heerlijk in Leon geslenterd, twee caches gedaan (meer konden we er niet vinden) en de kathedraal bekeken. Hij is niet zo overdadig mooi als die in Burgos (werelderfgoed), maar de ramen zijn van uitzonderlijke kwaliteit. Heel erg mooi. Natuurlijk weer een stempel gescoord. ’s Avonds hebben we heerlijk tapas gegeten op een terras voor we weer naar de camping gingen.

Vertrokken om 9.29, aankomst 14.29, gereden 87 kilometers: bewogen gemiddelde 22,7 km/u.
Totaal afgelegde afstand: 2019 kilometer, nog te doen: 318 km.