2014-07-25 - Reisverslag uit Pissos, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-25 - Reisverslag uit Pissos, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-25

Door: Ton

25 Juli 2014 | Frankrijk, Pissos

Van Vendoire naar Pissos.
’s Morgens werden we lekker op tijd wakker en de beloofde storm zagen we nog niet in de lucht. Marianne had een verschrikkelijk stijve nek, waarschijnlijk verkeerd geslapen en kon hem niet echt bewegen. Ze besloot niet mee te gaan. Sjoerd voelde zich echter een stuk beter, dus zijn fiets kon van het dak. Zonder ontbijt, dat zouden we in het dorp bij de supermarkt halen, vertrokken om 8.21. De anderen haalden ontbijt op de camping en wonder boven wonder werd zelfs Rick een beetje op tijd wakker. Al gauw brak de zon door.
We wilden naar een camping in Moustey, maar hadden geen idee of hij nog bestond aangezien hij niet in het boek stond. Toen we er naar toe reden konden we in het dorp niets ontdekken van een camping zodat we maar door reden naar Pissos, zo’n 5 kilometer verder. Daar hebben we maar even gebeld met Ton om dat te vertellen. Die moest nog zo’n 32 km. Dat werden er dus 37. Toch kwamen ze al heel snel op de camping. Er dreigde nog even storm, maar nadat we in allerijl alles binnen hadden gezet werd het toch weer mooi weer. Ton en ik zijn nog even naar Moustey gereden. Ze hadden geen foto gemaakt van de steen waarop Santiago 1000 km staat en dat moest in ieder geval wel gebeuren. Onder tussen had Vivian de was weer buiten (laten) hangen. Dat is toch wel heel erg handig, iemand die dat snapt.
Ton nodigde Mark, die ook op de camping was aangekomen, voor het eten uit. Samen hebben we heerlijk gebbqd. Mark moest wel wennen aan het gemauw van onze jongens. Zelf heeft hij 2 meiden van 11 en 14. Op tijd naar bed, want morgen gaan we naar Dax.
We vertrokken inderdaad om 8.21 en stopten bij de supermarkt om elk 3 broodjes te kopen en op te eten. Daarna op pad Het begon bijna meteen weer met klimmen en dalen. Het was echter erg benauwd weer. De lucht was betrokken, dus geen zon en het was vochtig. Kortom erg zweterig weer. In Saint Emillion hebben we ons eerste stempeltje gehaald bij de Mairie. In Cadillac hadden we onze eerste stop, waar we even op een terras hebben gezeten. Daarna over min of meer vlakke weg verder. Het tempo lag erg hoog, maar het ging erg makkelijk. Sjoerd schoot op enig moment van zijn trapper af en deed zijn achillespees behoorlijk veel pijn. Na 10 minuten konden we weer verder. Sjoerd hoest nog steeds veel. Onderweg nog even geschuild voor een flinke regenbui, die maar klein bleek te zijn. Ook Mark kwam langs en schuilde even mee. Toen we weer verder reden, reden we al snel weg bij Mark, tenslotte had hij volledige bepakking.
We hebben in het eerste deel veel druivenranken gezien, onder andere rond Saint Emilion, daarna vooral veel bos of gerooid bos.
Vertrokken om 8.21, aankomst 14.49, gereden kilometers 104, bewogen gemiddelde 21,0 km/u.
Totaal afgelegde afstand: 1299 kilometer.