2014-07-26 - Reisverslag uit Pissos, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-26 - Reisverslag uit Pissos, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-26

Door: Ton

26 Juli 2014 | Frankrijk, Pissos

Van Pissos naar Dax
Vroeg wakker geworden en vlot, om 7.55 uur, vertrokken. Althans dat was de bedoeling, maar Sjoerd werkt behoorlijk tegen. Hij was te vroeg wakker geworden, had geen zin en voelde zich niet lekker. Hierdoor werd het uiteindelijk 8.11 uur. We reden wel weer met het voltallige team. Eerst bij de bakker langs enkele broodjes eten en meenemen voor onderweg. Daarna begon de route met wat klimwerk, maar dat was niet al teveel. Verder was het een rustige route, vlak en weer in een hoog tempo. Na ruim een uur was Sjoerd ook weer in een beste stemming en fietsten we gezellig door het Franse landschap. Deze keer weer bossen en stukken gerooid bos waar weer opnieuw was aangeplant. We reden meestal op rustige wegen.
Wat betreft de Franse automobilisten: zelden zulke beleefde weggebruikers gezien.
Wij rijden netjes rechts en zij kunnen er niet of nauwelijks lang. Ze wachten rustig tot er voldoende ruimte komt om ruim om ons heen te rijden. Er wordt alleen even getoeterd om te laten horen dat ze er aan komen, maar niet om ons opzij te dwingen. De enige keren dat we auto’s vlak langs ons voelen gaan, zijn het buitenlandse met name Nederlandse of Spaanse.
Eenmaal in Dax, zien we weer hetzelfde Nederlandse stel dat we al vaker zijn tegen gekomen. Zij zijn van plan nog 60 km door te rijden.
En op de camping komen we Mark weer tegen.

Vertrokken om 8.11, aankomst 15.04, gereden kilometers 98, bewogen gemiddelde 21,1 km/u.
Totaal afgelegde afstand: 1397 kilometer.