2014-07-31 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-31 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-31

Door: Marianne

31 Juli 2014 | Spanje, Pamplona

Van Iratxe naar Berceo.
De zon scheen al heerlijk toen we opstonden. Wel was er een behoorlijke wind, maar niet zo erg als gisteren. Ook vandaag staat er weer veel op het programma. In tegenstelling tot wat er vermeld stond kon er pas vanaf 9.00 uur brood gehaald worden, dus gingen wij op een beker drank en een peperkoek van start. De eerste de beste bakker kon op onze klandizie rekenen. Dat duurde nog wel even. Pas in Los Arcos vonden we een bakker die open was. Meteen behoorlijk ingeslagen. Via Viana waar we wat gedronken hebben (en waar we een bus met bejaarden zagen uitstappen die eruit zagen als wandelaars en meteen stempels gingen halen in de Santa Maria kerk) naar Logroňo. Heel mooi uitzicht en heel warm (boven de 30°C). Deze stad was mooi om te zien met heel veel winkels, maar hier hebben we niet lang doorgebracht. We moesten nog zoveel kilometer. Via een grintpad om een meertje met een behoorlijke klim naar Navrette, daarna een steile klim door uitgestrekt landschap naat Sotes. Dit was net een bocht te veel, Ton en ik moesten even van de fiets. Vervolgens naar Nájera en uiteindelijk naar Borceo waar de camping is. Hier hebben we gezwommen (weer een mooi zwembad). Ton was er overigens zo uit, het was te koud volgens hem. Daarna gebarbequed met René, die is hier ook voor een nachtje. Was gezellig. Hierna hebben we geprobeerd de route van morgen in te korten. Er staan verschillende klimmetjes op het programma, maar er is niet eerder een camping dan op 104 kilometer. We besluiten langs de N120 te rijden voor een groot stuk. Scheelt 8 kilometer en in ieder geval iets aan klimmetjes (hopen wij).

Vertrokken om 8.28, aankomst 16.29, gereden 91 kilometers: bewogen gemiddelde 17,3 km/u.
Totaal afgelegde afstand: 1722 kilometer, nog te doen: 662 km.