2014-08-03 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu 2014-08-03 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu

2014-08-03

Door: Ton

03 Augustus 2014 | Spanje, Sahagún

Van Castrojeriz naar Sahagún.
We vertrokken op tijd want we dachten dat het wel een pittig ritje zou worden. We hebben als ontbijt 2 peperkoekjes per persoon gegeten, want het brood op de camping zou er pas om 9 uur zijn.
Helaas is het vandaag zondag en dat betekent dat bijna alle winkels in Spanje dicht zijn. Ik had er vandaag zin in en zette er flink de sokken in. Bij Marianne ging het vandaag juist wat minder. Na 25 kilometer kwamen we in een dorpje waar we konden ontbijten in de lokale bar. Voor nog geen € 25 euro hadden we alle vier wat te drinken en twee broodjes per persoon. Ham, kaas of tortilla. Bij het wegrijden zagen we dat er onder de bomen naast de bar diverse picknicktafels stonden.We reden op een redelijk constante hoogte variërend van 950 meter tot 800 meter. Hierdoor hoefden we niet zoveel te klimmen, wat zorgde voor een flink gemiddelde.
Op enig moment kwamen we op een grindpad terecht, dit duurde meer dan 8 kilometer. Halverwege was er een mooi pleisterplaatsje ingericht met picknicktafel en een grote bank in de schaduw. Uiteraard ontbrak de vuilnisbak ook niet. Hier hebben we ons brood opgegeten. Het was de gehele dag druk met lopende en fietsende pelgrims.

’s Middags hebben we de routes nog maar eens bekeken en besloten dat we niet in Léon zullen slapen, maar in Hospital de Orbigo`, zo’n 27 km voorbij Léon. Marianne en ik gaan dan ’s avonds in Léon uiteten en de stad bekijken. De jongens vinden die steden toch niet interessant. Bijkomend voordeel is dat de nog te rijden route wat wordt ingekort. Nu hoeven we nog maar 396 km.

Vertrokken om 8.26, aankomst 14.44, gereden 87 kilometers: bewogen gemiddelde 20,1 km/u.
Totaal afgelegde afstand: 1962 kilometer, nog te doen: 396 km.