2014-08-06 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu 2014-08-06 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van tmst - WaarBenJij.nu

2014-08-06

Door: Ton

06 Augustus 2014 | Spanje, Sarria

Van Villamartin de la Abadia naar Sarria
Voor vandaag stond er weer een flinke beklimming op het programma: van 476 meter naar 1305 en later zelfs 1335. Toen we op 600 meter waren, moesten we in 12 kilometer naar 1305 meter. Prachtige uitzichten over de bergen. Toen we boven waren, troffen we daar een mooi dorpje: Cebreiro. Middeleeuws, inclusief de bestrating, met een kerkje uit de 10e eeuw. Bij een van de barretjes hebben we bocadillos met torilla jamon en Marianne met patatas gegeten. Ook ter plaatse nog even een cache gevonden. Daarna dalen tot ongeveer 1230 en dan weer omhoog naar 1335 meter. Natuurlijk wat foto’s gemaakt op de verschillende toppen.
Toen de afdaling begon, daalden we een klein stukje en moesten we daarna weer klimmen en dit tot twee keer toe. Daarna begon de echte daling 12 kilometer zonder trappen met snelheden tot 60 km per uur. Heerlijk.
Na de afdaling volgden steeds weer wat beklimminkjes en afdalinkjes. Bij een van de afdalingen waren we Taco kwijt. Zijn kettng bleek er af te zijn gelopen en die moest hij er op leggen. Hij kwam enigszins boos en met zwarte handen bij ons aan.
Op dat moment reden Annette en Meintho voorbij en Annette vroeg zich af of die fietstas die ze een stukje terug had zien staan, misschien van ons was. Taco had zijn fietstas even van de fiets gehaald en was vergeten die er weer op te doen. Dus mocht Taco nog even terug om zijn tas op te halen.
Wat verderop kwamen we bij een oud klooster in het plaatsje Samos. Hier zijn we even gestopt voor een stempel. In het klooster was onder andere een albergue gevestigd. Marianne keek even binnen en zag in een van de slaapzalen een boel muurschilderingen. Hier heeft ze even een foto van gemaakt. Wat verder kwamen we op de camping. Veel bomen en veel insecten.
’s Avonds aten we pasta met ham en kaassaus. Helaas hadden we geen warm water voor de afwas, dus met wat kunst- en vliegwerk hebben we warm water geregeld met de waterkoker.
Morgenavond slapen we in een hostel in Melide. De dag daarna komen we in Santiago de Compostela aan. Eindelijk. Nog 131 kilometer.

Vertrokken om 9.16, aankomst 17.05, gereden 86 kilometers: bewogen gemiddelde 17,5 km/u.
Totaal afgelegde afstand: 2231 kilometer, nog te doen: 131 km.

• 06 Augustus 2014 - 22:53

Iris:

Wauw.....het zit er gewoon al bijna op! Heel bijzonder.
    geniet van de laatste kilometers allemaal. Ik ben ontzettend trots op jullie.
    xxx iris

• 06 Augustus 2014 - 23:36

Geert:

Na je bericht op Facebook te hebben gelezen, ben ik maar even doorgegaan naar je échte reisverslag. Weer een bijzondere dag, met nieuwe stijginkjes na de beloofde afdalingen, mooie schilderingen en een erafgelopen ketting. En al bijna op de plaats van bestemming, Ton! Het moet toch een geweldige ervaring zijn, niet alleen voor je lichaam maar ook voor je ziel. Veel plezier deze laatste dagen!

• 07 Augustus 2014 - 09:10

Mieke:

Wauw,wat een geweldig gevoel moet dat geven. Bergie op en Bergie af, met de wind aan je lijf .... Nog maar heel even en dan is dit doel behaald, met zijn allen! Hartstikke leuk, om nooit te vergeten. Geniet ervan. liefs en groetjes, Mieke

• 07 Augustus 2014 - 15:07

Bart:

Diepe buiging voor deze prestatie! Straks weer een heel schooljaar om bij te komen :-).
    Succes gewenst met de laatste loodjes.
    Bart

• 08 Augustus 2014 - 23:00

Jolanda En Rinie En Cas En Milan:

Hey hallo avonturiers,
    Dankzij jullie mooie reisverslagen beleven we jullie fiets-reis mee. Gaaf zeg......
    We zijn supertrots op jullie en stik jaloers natuurlijk.
    Van harte proficiat met deze .....Tocht.
    Proficiat van ons vieren en geniet er nog maar van !!!
    Groeten
    Cas. Milan. Rinie. En jolanda

• 09 Augustus 2014 - 00:48

Tom En Melanie:

Het allerlaatste stukje.... Zal een bijzondere, blije, rare en hoor zelfs van sommigen een droevige gewaarwording zijn. Wij zijn trots op jullie en hopen jullie over een tijd lopend in de voetsporen te treden. Tot in Brabant en succes met de laatste etappe. Een dikke proficiat alvast.
    Groeten, Tom en Melanie (Dutch Diggers)