De voorbereiding 2014-02-16 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu De voorbereiding 2014-02-16 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu

De voorbereiding 2014-02-16

Door: Ton

16 Februari 2014 | Nederland, Teteringen

Om 11.15 vertrokken we voor onze 50 km trainingstocht. Omdat we ruim meer dan twee uur zouden fietsen, werd er eten en drinken meegenomen. Eerst even de vaste trainingsfiets ophalen voor Marianne, daarna snel op pad. De rit zou ons moeten voeren via Bavel, naar Alphen, Chaam, Strijbeek, Breda en weer naar Teteringen.
Het zou echter anders lopen. Toen we Bavel uitreden richting Gilze liep de ketting van de fiets van Sjoerd. Gelukkig kan ik met mijn blote handen de kettingkast verwijderen en de ketting er weer opleggen. Mevrouw Rommens bood nog een handdoek aan om mijn handen schoon te maken. Enkele kilometers later liep de ketting van Sjoerd fiets er weer af. Sjoerd baalde daar zo van dat hij eigenlijk geen zin meer had. Dat had echt veel te maken met het feit dat hij vannacht pas om 3 uur op bed lag en logeerde bij een vriend, dus te weinig geslapen.
Even later gaat de ketting er voor de derde keer af. Nu hebben we de technische dienst opgetrommeld. Terwijl we op Rick wachtten, hebben we onze eet- en drinkpauze maar genomen. Rick bracht het benodigde gereedschap om de ketting Sjoerd te spannen. Daarna hebben we geen problemen meer gehad met zijn fiets.
Met windkracht 5 was de richting waarin we zouden fietsen van groot belang. Bij wind tegen kwam je nauwelijks vooruit.
Eenmaal vlakbij Chaam kreeg Sjoerd toch wel erg veel honger, dus pasten we de route aan: we reden naar Chaam. Bij AH hebben we eten en drinken ingeslagen, waarna het een stuk beter ging. We besloten toen de route te wijzigen en gewoon langs de Chaamseweg naar Ulvenhout gereden en zo naar Teteringen terug.
Achteraf hebben we 49,45 km gereden met een gemiddelde van 18,7 km per uur.

• 22 Februari 2014 - 17:36

San Xacobeo:

Nou beste mensen, dat wordt dan nog even aanpoten om van dit familie-uitje een succes te maken. Negentien km/uur op een laaglandbaan zonder klimmetjes en 50 km in totaal is een mooi begin. Maar Santiago is ver (2.500 of meer), de bergen zijn hoog (1500 m) en het kan onderweg stevig waaien. En als het dan ook nog regent is de ellende compleet. Maar desalniettemin: Doorgaan! Veel plezier in jullie trainingen en vooral ook bij de tocht zelf. Moet lukken als je bedje gespreid staat.
    Buen Camino en geniet onderweg. Dat is het allerbelangrijkste.