De voorbereiding 2014-03-23 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu De voorbereiding 2014-03-23 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu

De voorbereiding 2014-03-23

Door: Ton

23 Maart 2014 | Nederland, Teteringen

Gisteren de nieuwe fietsen voor Sjoerd en Taco gehaald.
Vandaag voor het eerst op pad daarmee.
Eerst natuurlijk de fiets van Sophie opgehaald. Daarna op pad.
Na 100 meter weer gestopt omdat Taco steeds tegen de nieuwe fietstassen aantrapte .De afstelling was lastig omdat we de rubbers voor het smaller maken van de bevestiging thuis hadden gelaten.
Dus de fietstas verhuisde naar de fiets van Marianne. Straks thuis maar eens goed afstellen.
Daarna op pad naar een heel bijzonder doel: de kampeerboerderij ’t Kuijpershoefke in Loon op Zand.
Voor diegene die dat niet weten, dit is de locatie voor het jaarlijkse koorkamp van de jongens van het Sacramentskoor. Omdat Taco en Sjoerd de weg op hun duimpje kennen, rijden zij voorop.
Vanaf het begin gaat het hard, gemiddeld 22,4 km/uur. De nieuwe fietsen rijden heerlijk. De jongens moeten duidelijk nog wennen aan de fietsbroeken.
Bij Marianne gaat dat meteen goed. Ik heb er nog geen en mis hem nog niet echt (denk ik). We krijgen ook te maken met ons eerste regenbuitje sinds we begonnen zijn met trainen. De nieuwe regenjas werkt prima.
Als we het bos tussen Dorst en Rijen uitrijden gaat het even mis. De jongens weten de weg niet precies meer en we rijden verkeerd. Al snel komen we er achter en rijden we een stukje terug. Verder gaat het weer richting Dongen en De Moer. Dan is het nog maar een klein stukje naar Loon op Zand.
Eenmaal bij de kampeerboerderij maak ik maar een foto van het belangrijkste fietsdoel dat onze zonen kennen.
Op de weg terug gaat het iets langzamer, ook omdat we toch wat tegenwind hebben.
Tien kilometer voor we thuis zijn krijgen we nog een flinke hagelbui, zodat we besluiten de route iets in te korten en de kortste weg te kiezen.
Uiteindelijk rijden we ruim 58 kilometer met een gemiddelde van 21,2 km per uur.
Voldaan drinken we thuis wat en gaan daarna om de beurt douchen.

• 23 Maart 2014 - 19:40

Conny Op De Beek:

Goed bezig hoor, dapper in die hagelbuien. Is toch niet lekker. Respect!