De voorbereiding 2014-04-21 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu De voorbereiding 2014-04-21 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu

De voorbereiding 2014-04-21

Door: Ton

21 April 2014 | Nederland, Teteringen

Voor vandaag stond 80 km op het programma. Rick moest fluiten in Zwijndrecht, dus stelde Taco voor om richting Zwijndrecht te gaan. We vertrokken via Oosterhout richting Made. In Made heeft Sjoerd toch weer wat hoofdpijn en daarom zijn helm afgezet en in de tas gedaan. Na Made richting Zevenbergen, om op de rotonde bij Wagenberg af te slaan om door te rijden naar Hooge en Lage Zwaluwe. In Lage Zwaluwe reden we door de hoofdstraat, maar dat wegdek is zo slecht dat we dat nooit meer zullen doen. Eenmaal Lage Zwaluwe uit ging het richting de A16. Net voor de A16 gingen we rechtsaf, parallel aan het spoor. Dan de Moerdijkbrug over, die best hoog was volgens Marianne. Vervolgens kwamen we Dordrecht binnen. We hielden daar meteen onze eerste pauze, Sjoerd voelde zich niet helemaal lekker en wilde wat eten en drinken.
We besloten om niet naar Zwijndrecht te rijden, maar naar La Venezia een prima ijssalon vlakbij de belastingdienst. In Dordrecht reden we even verkeerd, maar toen Marianne de kerktoren zag, wisten we welke kant we uit moesten. Bij La Venezia wachtte ons en teleurstelling: hij was gesloten.
Op het bankje naast de ijssalon hebben we de laatste boterhammen opgegeten. Op het bankje naast ons zat een man een joint te roken, een mooie gelegenheid om de jongens dat eens te laten ruiken, zodat ze de geur herkennen.
Nadat alles op was, reden we weer terug richting Teteringen. Uiteraard weer via de Moerdijkbrug, dan via Zevenbergschen Hoek naar Terheijden en door de polder naar huis. Onderweg had Taco nog een dipje: hij voelde zich niet zo lekker en wilde niet echt doorfietsen. Thuis hebben we nog even besproken dat dat niet helemaal de juiste houding was.
Uiteindelijk hebben we gemiddeld 21,2 km per uur gereden. We waren 4,5 uur onderweg.