De voorbereiding 2014-06-29 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu De voorbereiding 2014-06-29 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu

De voorbereiding 2014-06-29

Door: Ton

29 Juni 2014 | Nederland, Teteringen

Vanwege de valpartij bij de vorige training hebben we de afgelopen week niet gefietst. Dat bleek een goede zet. Met name Marianne heeft wat extra herstel tijd nodig gehad. Vandaag ging het prima, maar om het risico van forceren uit te sluiten, was de planning vandaag 60 km.
We reden door de polder richting Terheijden, Wagenberg en dan Zevenbergen. De lucht was donker en dat hebben we geweten. Vlak voor Zevenbergen barstte er een flinke bui los. Toen wij stopten om onze regenjassen aan te doen, riep Suzan Sweep van de gelijknamige groentengroothandel ons binnen om te schuilen. Het hele gezin, vader Pierre, zoon en dochter Gwen, kwam kijken wie er nu weer waren, zodat we lekker hebben staan kletsen over fietsen onder het genot van een kopje thee.
Toen het droog was gingen we weer op pad. Via Zevenbergen naar Etten-leur, vervolgens naar Rijsbergen. Van daaruit naar Den Deijl voor wat drinken en een pannenkoek. Tenslotte was het onze laatste gezamenlijke training omdat Sjoerd volgende week niet kan.
Na bijna 60 km kwamen we weer thuis.
Ons gehele trainingsprogramma beslaat toch 1755 kilometer waarmee we denken een goede voorbereiding te hebben gehad.
De bergtraining is erg beperkt tot maar een rondje bij Valkenburg, maar we zullen tijdens onze tocht nog voldoende kunnen wennen.

Als er lezers zijn die dit bericht gedurende onze reis in hun mailbox willen hebben, kunnen ze zich opgeven bij mij.

• 02 Juli 2014 - 11:28

San Xacobeo:

Met zulke intensieve voorbereiding moet het zeker lukken.
    Maar vergeet niet onderweg alle tijd te nemen om van de tocht te genieten.
    Buen Camino!

• 09 Juli 2014 - 10:43

Paul Stade:

Beste Ton,
    We hebben elkaar al een keer ontmoet bij jullie eerste bezoek aan de genootschapbijeenkomst in Galder. Ik heb begrepen dat jullie onze blog van onze camino van 18 mei tot en met 21 juni jl hebben gevolgd. Dus veel van onze ervaringen en meningen hebben jullie al kunnen lezen.
    Ikzelf, als 72-jarige, heb de tocht als behoorlijk zwaar ervaren maar ik ben van mening dat iedereen die gezond en geoefend is en er voldoende tijd voor neemt de tocht kan volbrengen. Om ook nog van de culturele en sociale facetten te kunnen genieten moet voldoende extra tijd worden ingeruimd. Dus eigenlijk moet je niet vooraf een einddatum vaststellen. Maar dat is begrijpelijk lang niet altijd mogelijk.
    Ik begrijp dat jullie vrijwel zonder bepakking gaan rijden, dat scheelt een slok op een borrel. En gezien de enorme (gemiddelde) snelheid waarmee jullie de voorbereidende tochten hebben afgelegd moet de tocht in fysieke zin geen enkel probleem zijn. Alleen heel slecht weer, ziekte en materiaalpech e.d. kan een probleem gaan opleveren.
    Verder ben ik benieuwd hoe jullie ervaring met het volgen van de route aan de hand van de Sweerman boekjes zal zijn. Ik vond het uiterst lastig om het voorzichtig uit te drukken. Ook de GPS met de route liet ons menigmaal in de steek. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook mensen waren die het allemaal geen enkel probleem vonden. Het is ook maar hoe je er mee omgaat; verkeerd rijden doen ze allemaal.

We gaan jullie volgen en wensen jullie een Buen Camino toe.