2014-07-16 - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-16 - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-16

Door: Ton

16 Juli 2014 | Frankrijk, Hénonville

Hondainville - Hénonville
Allereerst natuurlijk de verjaardag van Taco! Dankjewel namens hem voor alle aandacht!
Omdat de dag van gisteren er erg hard had ingehakt, met name in de schouders van Marianne. Besloten we een soort korte dag te doen. Slechts 45 km zouden we rijden. Helaas had de camping daar geen plaats voor ons. Het werden dus maar 34 km, naar Hédonville. daar was wel plek. We hebben het geweten. Het werd alles behalve een rustdag: flinke hellingen en bijna allemaal omhoog (leek het). Ook een flinke afdaling waar Sjoerd 64,8 km/uur reed. Hij is nu recordhouder.
Saint Geneviève bood ons een helling van 3 km met een stijging van 7%. Daarna kwamen we bij een doodlopende straat met een zeer steile helling van ruim boven de 14%. We hebben allemaal een flink stuk gelopen. De straat eindigde met een aantal grote rotsblokken, waar we de fietsen overheen moesten tillen. Vlak voor Hénonville kwamen we Rick tegen die op weg was om boodschappen te doen. Hij draaide om en ging mee terug naar de camping. Hénonville had nog een verrassing in petto, want deze etappe eindigde bergop met een helling van 10%
Vertrokken om 9.25, aankomst 12.35, gereden kilometers 34, bewogen gemiddelde 16,1 km/u.

• 18 Juli 2014 - 13:10

Jos Pijnenburg:

Het leven van een pellegrino is niet altijd eenvoudig.
    Ik wens jullie het allerbeste, Noor d Frankrijk is niet zo gezellig fietsen en meer hellinkjes dan Je zou verwachten.
    Maar het wordt verder op alleen maar leuker.
    Veel plezier en groetjes van Jos en Jeanine.