2014-07-18 - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-18 - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-18

Door: Ton

18 Juli 2014 | Frankrijk, Châteaudun

Van Condé-sur-Vesgre naar Châteaudun.
De warmste dag tot op heden, ruim 35 graden, dus weer sandalen weer. De verwachte warmte is de reden dat we om 6.30 uur opstaan om rond 8 uur te kunnen vertrekken. Via Maintenon (een foto van het chateau en een stempel) komen we na zo’n 30 km in Chartres, waar we de kathedraal gaan bekijken. We zetten de fietsen op de binnenplaats naast café Serpent en gaan de kerk binnen. Er worden rondleidingen gegeven, zelfs in het Japans. Wij, Marianne en ik, lopen zelf maar wat rond, terwijl de jongens op een stoel gaan zitten.In de kathedraal wordt flink gerestaureerd, maar het labyrinth en het koor zijn goed te bekijken. Op het labyrinth lopen verschillende mensen op blote voeten, met hun ogen dicht. Ik zag zelfs iemand voorovergebogen liggen op het middenstuk. Heel bijzonder! Ton heeft een stempel geregeld. Als we dan klaar zijn met rondkijken, wil Taco nog eens rond gaan lopen. We nemen hem dan toch maar snel mee naar buiten. Bij café Serpent eten en drinken we wat. Daarna gaan we weer op pad. Alles bij elkaar kostte dit bezoek een uur, maar dat was het wel waard.
Na zo’n 87 km bij Bonneval komen we op een splitsing, rechts omhoog en links omlaag. Sjoerd en ik kiezen voor links. Helaas blijkt dat de verkeerde te zijn, gelukkig zien we dat al na enkele honderden meters. Dus terug en dan toch maar rechts omhoog.
Eenmaal in Châteaudun blijkt het toch lastig de camping te vinden. De oorspronkelijke camping is gesloten en Rick heeft de coördinaten van de nieuwe camping gesms’t. Maar die coördinaten zijn niet zo nauwkeurig als ik zou willen, dat komt door de beperkte mate van detail van de auto-navigatie.
Met wat fout rijden en wat vragen komen we uiteindelijk toch in de buurt. Sjoerd ziet dan een smalle brug. Deze gaan we over, dan achteraan rechts en dan ligt de camping links achteraan. Een camping met een echte Jacobsstempel!
We gaan uit eten bij de buffalo grill, ondanks dat Rick bbq-vlees had gekocht. We zijn gewoon te moe om zelf eten te maken en er kwamen een paar (verwachte) druppels uit de lucht. We gaan met de auto en Rick rijdt heen en terug. Overigens hield het al snel op met regenen. Als we terug zijn, ga ik nog twee caches doen.
Vertrokken om 8.04, aankomst 16.43, gereden kilometers 106 bewogen gemiddelde 18,8 km/u.