2014-07-21 - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu 2014-07-21 - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van tmst - WaarBenJij.nu

2014-07-21

Door: Ton

21 Juli 2014 | Frankrijk, Châtellerault

Van Vouvray naar Châtellerault.
Voor vertrek nog even staan praten met een Nederlands stel dat ook op de fiets naar Santiago wil gaan. We zouden ze op 22 juli nog 2 keer zien.
Direct na vertrek een tijdje langs de rivier gereden tot we in Tours waren. Daar langs de kathedraal gereden, waar we de stempel al van hadden, dus meteen verder kunnen rijden. De kinderen vonden dat een hele goede oplossing zo. Verder ging de dag erg snel. Het was een beetje bewolkt, dus niet zo warm en ook waren de hellingen goed te doen zodat we snel op de camping waren.
Met Willen-Jan en Marja contact gehad over naar welke camping we zouden gaan. Zij zouden daar ook heen komen en voor Marianne’s verjaardag koken.
Zo gezegd zo gedaan, het was erg gezellig. Dat begon al met het borrelen, waar ik mijn drankinname beperkte tot 2 glaasjes, er moest tenslotte weer gefietst worden morgen. Het eten daarna was erg gezellig en we hebben nog een hele tijd zitten kletsen. Ook onze Belgen uit Turnhout waren weer op de camping en kwamen vragen om wat stroom om hun telefoons op te laden.
Sjoerd is ’s avonds met wat vage klachten gaan slapen.
Vertrokken om 8.56, aankomst 14.25, gereden kilometers 95, bewogen gemiddelde 20,2 km/u.