De voorbereiding 2014-02-02 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu De voorbereiding 2014-02-02 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu

De voorbereiding 2014-02-02

Door: Ton

02 Februari 2014 | Nederland, Teteringen

Marianne leende de fiets van Sophie weer, want die fietst wel veel fijner.
Omdat het vandaag weer stevig waaide, gingen we westwaarts, eindelijk een keer geen wind tegen. De andere keren hadden we met terug- of heenreis stevig wind tegen, dat waren we beu.
Omdat het zuidenwind was, zouden we daar geen last van hebben. Het eerste stuk richting Prinsenbeek ging prima, inderdaad geen last van tegenwind. Verder ging het naar Etten-Leur. Het laatste stuk voor we in Leur waren een polderweg vol wind op kop. Helaas duurde die weg zo’n 2,5 km en waaide het echt hard. De cache werd snel gevonden, waarna we weer verder gingen, over een asfaltweg deze keer, dat fietste heerlijk. Via de korte en lange brugstraat reden we weer richting Prinsenbeek. Het tempo lag hoog, erg hoog, eigenlijk de hele rit, maar niemand klaagde, dus reden we maar door. Weer terug in Breda reden we een beetje om, omdat we nog niet aan onze kilometers waren. Uiteindelijk waren we weer thuis om 15.20 terwijl we vertrokken waren om 13.02 inclusief fiets wisselen bij Sophie, enkele keren stoppen om de route te bepalen en de cache vinden en loggen, hadden we dus 39 km in 2 uur en 18 minuten gereden. De kilometerteller gaf een gemiddelde van 20,6 km per uur ondanks de wind.