De voorbereiding 2014-03-28 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu De voorbereiding 2014-03-28 - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van tmst - WaarBenJij.nu

De voorbereiding 2014-03-28

Door: Ton

28 Maart 2014 | Nederland, Teteringen

Vandaag is er een regiobijeenkomst van het Genootschap. Daarom op de fiets naar Galder. In heerlijk weer langs de Mark fietsen Marianne en ik naar Galder om nog even op het terras te zitten voor de bijeenkomst begint.
Het blijkt wel dat pelgrimeren naar Santiago voornamelijk een bezigheid is voor mensen met (pre)pensioen. Een voorzichtige schatting leert dat we veruit de jongsten zijn. Even later kom nog een jong stel binnen, zij zijn iets ouder dan wij.
Men is benieuwd naar ons verhaal en onze beweegredenen. Het feit dat we met een bijna compleet gezin gaan, vindt men zeer bijzonder (en wij ook).
Het blijkt dat er diverse mensen zijn met enorme loop- en/of fietservaring, die dat graag met ons delen. Zo krijgen we het telefoonnummer van de kosteres van de Sint Jacobs kapel, daar zullen we vast een afspraak mee maken om op onze reis ons stempeltje te halen.
Na zo’n twee uur praten over de reis gaan we weer naar huis met een aantal aantekeningen en e-mailadressen in de schrijfmap. En met de “opdracht” bij de volgende bijeenkomst te komen vertellen over onze ervaringen.
Toch mooi drie dingen gedaan: genoten van heerlijk weer, 30 km gefietst en veel informatie gekregen